Moje serce należy do ludzi, Moje ciało należy do do ziemi, Moja dusza należy do kuchni, Moje życie

sobota, 11 czerwca 2016

Lody mango z mlekiem kokosowym





Smak lata i tropikow na deser.

Lody mango z mlekiem kokosowym, to proste lody mozliwe do wykonania zarowno w maszynie jak i bez niej. Smak lata i tropikow na deser.
Smak lodow skomponowalam inspirujac sie kuchnia pakistanska i zamilowaniem miejscowych do tego owocu. W kuchni pakistanskiej uzywa sie mleka kokosowego. Staralam sie zachowac tez charakter deseru posypujac go jedna z typowych dla tej kuchni przypraw, czyli kardamonem. Ozdoby, to mojej produkcji syrop mietowy i zrobione na jego bazie wiorki cukrowo kokosowe. Tez staralam sie zeby tez wyglad calego deseru pasowal do popularnych w tch rejonach kolorow, ale co tam...smak jest 10/10, a to w kuchni najwazniejsze.

Przepis:

2 dojrzale owoce mango miksujemy blenderem ze szklanka mleka kokosowego. Doprawiamy do smaku cukem, ale tez dobrze miodem, bo w tym polaczeniu doskonale sie sprawdza i wartosci mrozonego miodu nie ulegaja destrukcji podczas mrozenia.
Do wersji bez maszyny dodajemy jedno ubite na piane bialko. Mieszmy mikserem co pol godziny przez pierwsze trzy mrozenia.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz