Moje serce należy do ludzi, Moje ciało należy do do ziemi, Moja dusza należy do kuchni, Moje życie

piątek, 10 czerwca 2016

Sos prowansalski czosnkowy

 Przedstawiam dzis sos czosnowy.
 Niewatpliwie jest krolem grillowania. Zwykle tobimy go wyciskajac czosnek do jogurtu, albo jogurtu z majonezem. Ten jest inny. Prowansalski sos czosnkowy: Szklanke obranego czosnku zmiksowac z pol szklanki oleju, lyzka soku z cytryny i sol do smaku. W bardziej popularnej wersji robi sie jak majonez, czyli z zoltkami. Ja nie zawsze dodaje i napisze dlaczego. Taki sos juz sam w sobie jest dobry, ale moze stanowic baze, ktora przechowa sie w lodowce nawet tydzien. Mozna go rozcienczac majonezem albo jogurtem, mozna w nim marynowac mieso na grilla, albo nawet dodac do cieplego sosu bialego. Z zoltkami juz nie jest taki uniwersalny i nie nadaje sie do podgrzewania. Przybrawic dodatkowo mozna ziolami prowansalskimi, samym majerankiem, albo swiezym koperkiem lub mieta. Doskonaly jako dip, do mies, salatek i nie tylko. Sukcesywnie bede umieszczac potrawy z zastosowaniem tego sosu. O dziwo, mimo takiej ilosci czosnku nie ma wscieklego smaku i aromatu. Tu podalam go do marynowanej w ,,wodzie" z zielonych oliwek piersi z kurczaka. Dodatkowo aromatu i wygladu dodaje wedzona papryka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz