Moje serce należy do ludzi, Moje ciało należy do do ziemi, Moja dusza należy do kuchni, Moje życie

wtorek, 8 marca 2016

Zapiekany gulasz- jedna z wersji...

Co zrobic z...gulaszem jesli na przyklad zostalo troche z poprzedniego dnia. Jednym z wielu przykladow na wlasciwie kazdy miesny, czy bezmiesny sos jest zapiec go w plasterkach ziemniakow. Wykladamy naczynie cienkimi plasterkami surowego ziemniaka metoda na zakladke. Wylewamy sos pokrywamy tak samo ziemniakami. Pod wierzchnia warstwe ziemniakow mozemy w ten sam sposob ulozyc np plastry cukinii, albo baklazana. Calosc pieczemy pod przykryciem okolo godziny w temp. 200 stopni ( w zaleznosci od wielkosci naczynia, az ziemniaki beda miekkie). Odkrywamy i zrumieniamy. Ja zrobilam pierzynke z roznych serow. Ser ( zolty, plesniowy, mozzalella i inne) roztapiamy z niewielka iloscia mleka. Na szklanke masy dodajemy dwa zoltka (do zimnej) i ubita piane z pozostalych bialek. Pieczemy az sie zrumieni okolo 10 min. Mozna podawac wprost z naczynia, kroic lub odwrocic na talerz.😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz