Moje serce należy do ludzi, Moje ciało należy do do ziemi, Moja dusza należy do kuchni, Moje życie

niedziela, 20 marca 2016

Wielkanocna babka marchewkowa i jeszcze inny przepis


Dzis przepis prosciutki na ciasto marchewkowe, ktore przy okazji Wielkanocy mozemy upiec w foremce na babke. Doskonale sie nadaje wlasnie z tego przepisu:
4 jajka roztrzepac rozga kuchenna ze szklanka cukru 
( drobny do wypiekow). Cukier ma byc w polowie rozpuszczony i nie wolno jajek ubijac jak na biszkopt. Do jajek dodac szklanke oleju, 2 szklanki maki wymieszanej z lyzeczka proszku i lyzeczka sody oraz 10 dag wiorek kokosowych i 2 szklanki marchewki 
( 1 szklanke startej na drobno, a druga na grubszych oczkach). Za kazdym razem po dodaniu skladnikow trzeba wymieszac delikatnie, ale dokladnie. Mozna dodac olejek pomaranczowy (polecam). Ciasto wylac do formy na babke wysmarowanej olejem i posypanej maka wypelnic do 3/4 wysokosci. Piec w temperaturze 180 stopni przez pierwsze 30 minut na dolnej grzalce, potem dopiekac na ,, gora- dol" w temperaturze 160 stopni. 

Krem: 

10 dag serka kremowego ( np.: ''Filadelfia'', ale moze byc podobny) Utrzec z cukrem pudrem dodajac po lyzce i probujac. Taka juz uroda kremu, ze ma byc slodki, a ilosci cukru pudru nie podaje, bo to zalezy od sera jaki kupicie. 
Posmarowac babke kremem i mozna zrobic tak jak ja dekoracje z marchewek marcepanowych, ktore bardzo latwo jest ukrecic. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz