Moje serce należy do ludzi, Moje ciało należy do do ziemi, Moja dusza należy do kuchni, Moje życie

sobota, 19 marca 2016

Salatka jajeczna bez majonezu

Proponuje dzis salatke jajeczna bez majonezu. 


Bardzo orzezwiajaca😊 Sprobujcie sami:
5 jajek ugotowanych na twardo
Lyzke kaparow
10- 15 zielonych oliwek ( moga byc nadziewane papryka, nie trzeba bedzie dodawac plastra marynowanej😊)
1 dojrzale avocado ( w zimie ciezko i czasem nierowno dojrzewa, bo malo kto ma 30 stopni w domu. Trzeba go owinac gazeta i polozyc na kaloryfer na noc, albo dluzej)
Jasna musztarda okolo lyzki do smaku, tak samo jak sol i pieprz- do smaku.
Szczypiorek.
Troche slodkiej papryki, najlepiej jakby byla wedzona, jesli ktos ma ochote to 2 fileciki anchovis ( ja dodalam, ale to nie obowiazkowo). Dodalam tez kolendre zielona, ale jak ktos nie lubi, to bez kolendry, czy anchovis, czy nawet wedzonej papryki tez dobrze smakuje, po prostu inna wersja😊.
4 jajka i jedno bialko pokroic w kostke. Oliwki i kapary drobno posiekac. Jesli dodajemy papryke marynowana, tez ja siekamy. Jedno pozostale zoltko mielimy z avocado ( ewentualnie z anchovis), mieszamy z musztarda i doprawiamy. Pozostalymi przyprawami. Szypiorek tez kroimy drobno. Mozna go dodac do srodka, albo posypac. Paste z avocado mieszamy z porojonymi skladnikami. Regulujemy jej gestosc musztarda. Zwykle ma w tych proporcjach konsystencje majonezu. Mozna rozcienczyc nieco oliwa z oliwek😀 Koniec...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz